partner in ondernemen
Deel deze pagina:

19 dec
2016

ABN Amro lanceert zoekmachine voor sociale ondernemingen

Sociale ondernemingen mogen bij veel Nederlanders op sympathie rekenen. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (66 procent) wil graag producten of diensten van deze ondernemingen afnemen. Maar in de praktijk doet vrijwel niemand dat nog, zo blijkt uit onderzoek van ABN Amro onder meer dan 1.000 Nederlanders.

Ruim 10 procent van hen nam wel eens een product of dienst van een sociale onderneming af. Bijna 40 procent deed dit nog nooit. De helft van de respondenten geeft aan geen idee te hebben of ze dat ooit deden. Op initiatief van de bank is dinsdag 13 december The Good Search, de eerste social zoekmachine van Nederland, gelanceerd. Na het geven van een zoekopdracht in The Good Search komen als eerste sociale ondernemingen naar boven. Zo maakt de zoekmachine sociaal ondernemers online beter vindbaar en zichtbaar.

Bekijk de video en het volledige artikel op marketingtribune.nl >>