partner in ondernemen
Deel deze pagina:

23 apr
2015

Bezoek aan genomineerden en winnaar Startersprijs Hengelo

HENGELO РOp 22 april brachten Mariska ten Heuw, wethouder gemeente Hengelo, Monique Göritzlehner, accountmanager Economische Zaken Hengelo en Maureen Oude Oosterik, manager bedrijfsvoering en projecten bij ROZ, een bezoek aan de genomineerden en winnaar van de Startersprijs van afgelopen jaar. Hoe gaat het nu?

Autosociaal van Roy Roelofs, gelegen langs de A35 midden tussen gerenommeerde autobedrijven, werd als eerste bezocht. Autosociaal heeft een app ontwikkeld naar de wens van verschillende garagisten en autobedrijven in Nederland. De app ontzorgt de automobilist door hem te herinneren aan actuele onderhoudsmomenten. Het bedrijf is flink groeiende. In november 2014, de periode van de uitreiking van de startersprijs, was men bezig een vijfde personeelslid aan te nemen en momenteel heeft men al 10 personen in dienst. “Werving vindt plaats via onze eigen netwerken. We hebben nog geen vacature hoeven plaatsen”, aldus Roy. Autosociaal heeft nu om en nabij de 250 klanten. Op dit moment wordt er gewerkt aan een nieuwe toepassing binnen het bestaande product, deze wordt volgende week gelanceerd, en is het bedrijf bezig de eerste stappen op de Duitse markt te zetten.

De andere genomineerde, Anita Kollen van Lekker thuis oud worden, heeft dit jaar haar bedrijf omgezet naar een VOF; haar man is toegetreden. Lekker thuis oud worden ontzorgt in het levensloopbestendig maken van de woning door het bieden en plaatsen van ondersteunende producten. Anita heeft het erg druk. De persoonlijke benadering vinden mensen prettig. Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan een gas-kooktoestel-afsluiter. Dit apparaat (gepatenteerd) is ontwikkeld door de man van Anita en zorgt ervoor dat bij droogkoken (op een gasfornuis) het gas automatisch wordt afgesloten. Met een eenvoudige druk op een knop kan het weer worden ingeschakeld. Anita wordt hierbij begeleid door een coach van ROZ.

Het laatste bezoek werd gebracht aan de winnaar: Merkwaardige Marketing van Bart Cornelisse en Niels Bergsma. Tot nu toe is het belangrijkste product van dit marketingbureau het product KassabonDeals. De achterzijde van kassabonnen van supermarkten worden bedrukt met leuke deals van ondernemers uit de omgeving. In hun bedrijfsruimte in H164 is op een kaart van Nederland met behulp van gekleurde magneetjes de landelijke spreiding te zien. Bart en Niels hebben 1 medewerker en twee scholieren die hen helpen om het product te verkopen. Ze zijn een zoektocht gestart naar een goede telefonische verkoper.

Lees meer over de Startersprijs