partner in ondernemen
Deel deze pagina:

29 mei
2018

Drukbezocht netwerkcafé vanwege twee actuele thema's: nieuwe privacywet en identiteitsmarketing

Identiteitsmarketing en de nieuwe privacywetgeving AVG. Een bijzondere combinatie, maar wel de twee thema’s waarom het ZZP netwerkcafé van 28 mei 2018 zo goed bezocht was met bijna 80 zzp’ers. In Ondernemerscentrum H164 in Hengelo vond deze avond de dertiende editie plaats vanaf 19.00 uur.

Na de aftrap door ROZ en het terugkerende onderdeel ‘pitchen’ door enkele aanwezige zzp’ers, deelde Henk van Leussen (AVG/GDPR consultant en eigenaar Moja Rada Business Consultancy) praktijkvoorbeelden, vraagstellingen en wetsartikelen om de zzp’ers op de hoogte te brengen van die nieuwe wet. Een aanzienlijk deel van de zaal had al een en ander gedaan met betrekking tot die nieuwe wet, een groot deel ook nog niet. Dat het thema leeft en veel stof doet opwaaien, bleek wel uit de vele vragen die Henk op zich afgevuurd kreeg. De conclusie is dat bijna elke ondernemer, ook zzp’ers, wel iets met de nieuwe wetgeving moet doen binnen het bedrijf, maar wat precies is afhankelijk van allerlei factoren. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft een infographic gemaakt hierover.

Tom Kikkert, specialist op het gebied van identiteitsmarketing, reist het hele land door om met ondernemers, merken en gemeenten in gesprek te gaan over het belang van een sterke identiteit voor een bedrijf. Aan de hand van inspirerende filmpjes van grote merken vertelde hij over de rol van consumentengedrag. “Je brein werkt op twee manieren; het ene deel is emotie/intuïtie (waarom) en het andere deel is rationeel (hoe/wat). Als ondernemer zou je moeten proberen om je klant via de emotionele kant te bereiken, dan gaat hij vanzelf via het rationele deel beargumenteren waarom hij juist voor jou kiest”. Vooral het lokale voorbeeld van kledingwinkel De Jongens in Hoogeveen sprak aan en gaf de zzp’ers inspiratie hoe zij hun identiteit kunnen bepalen en hoe een andere manier van denken betekenis kan geven aan het bedrijf.

Voor iedereen die meer wil weten over dit thema, organiseren wij samen met Tom een training ‘Identiteitsmarketing’ op dinsdag 19 juni van 19.00 – 21.30 uur. Er zijn slechts 15 plekken beschikbaar. Aanmelden kan vanaf nu via deze pagina >>

Ondanks de warme avond, bleven de zzp’ers nog lang met elkaar en de aanwezige organisaties op de ondernemersmarkt (ROZ, de afdeling Economische Zaken van de gemeente Hengelo, Small Business Hengelo, Oostwerk administratief bedrijf en Rabobank Centraal Twente) in gesprek. Dit netwerkcafé werd mede mogelijk gemaakt door de provincie Overijssel.