partner in ondernemen
Deel deze pagina:

11 sep
2013

Drukbezochte infomiddag creatief ondernemerschap in Winterswijk

Er was grote belangstelling voor de door het ROZ georganiseerde informatiemiddag over creatief ondernemerschap in de Achterhoek. Ruim 65 ondernemers die actief zijn in de creatieve sector waren 10 september van 15.00 – 18.00 uur aanwezig in het Talentenpark in Winterswijk.

Creatief ondernemerschap wordt steeds belangrijker en is op allerlei manieren in te vullen. Om succesvol te blijven als ondernemer is een geniaal plan of creatieve aanleg vaak niet voldoende. Dat merkt het ROZ dagelijks in de omgang met ondernemers. Er komt veel meer bij kijken, zoals financieel inzicht en marktgerichtheid. Wij ervaren dat creatieve ondernemers veelal tegen dezelfde vraagstukken en problemen aan lopen. Deze middag bracht het ROZ de aanwezigen dan ook op de hoogte van wat wij allemaal voor hen kunnen betekenen en van welke ondersteuningsmogelijkheden zij gebruik kunnen maken.

Twee creatieve ondernemers, Henk ten Dolle (Talentenpark en Palio) en Hans-Peter Helder (Toro vormgeving), vertelden hun praktijkverhaal en deelden de do’s en don’ts voor creatieve ondernemers met de zaal. “Veel ondernemers wachten af tot de klant met een vraag komt. Ik heb dat omgedraaid. Ik probeer steeds nieuwe ideeën en concepten te bedenken en ga daarmee naar bestaande klanten om te kijken of zij het iets vinden. Innovatie en vernieuwen is belangrijk. Ik dwing mijzelf elke dag om 10 à 15 minuten op zoek te gaan naar iets nieuws”, aldus Hans-Peter Helder. Er was ook een bijzondere gast aanwezig, namelijk Floris-Jan Buunk, 13 jaar oud en daarmee de jongste ondernemer in de Achterhoek. Hij weet alles van computers, tablets, mobiele telefoons en dan met name van Apple. Iedereen was gecharmeerd van zijn passie voor ondernemerschap.

floris jan buunk
Floris-Jan Buunk, jongste ondernemer in de Achterhoek

Bert Breukers, trainer bij het ROZ, sloot af met een mini-training ‘Marketing in de creatieve sector’. Bert gaf de creatieve ondernemers enkele marketingtips mee. Als afsluitende oefening liet hij de mensen in de zaal kennis maken met elkaar en vertellen over hun passie. Dat was de eerste aanzet tot het netwerken dat werd voortgezet onder het genot van een hapje en drankje. Zowel het ROZ als de creatieve ondernemers kijken terug op een geslaagde middag.

Netwerken creatief Achterhoek
Netwerken  

Sanne Steenbreker, fotografe uit Winterswijk, heeft foto’s gemaakt van de bijeenkomst. Bekijk hier alle foto’s.