partner in ondernemen
Deel deze pagina:

07 dec
2017

Jani’s Beautysalon enthousiast over ondersteuning ROZ bij start bedrijf

Jani Sarkisian heeft sinds april 2015 een eigen zaak; Jani’s Beautysalon in Almelo. “Ik ben allround kapster en heb ook een aantal beauty cursussen gevolgd. Zo ben ik gecertificeerd wimperstyliste en make-up artist, ook voor permanente make-up”. Op haar 35e besloot Jani de kappersopleiding te volgen. “Ik was al wat ouder en kon niet makkelijk aan een baan komen. Daarnaast geef ik zelf liever leiding dan dat ik iemand moet volgen, dus de keuze voor een eigen bedrijf was snel gemaakt. Eigen baas zijn, ervaar ik als positief. Ik heb altijd al voor mezelf willen beginnen”, aldus Jani.

Het Werkplein Almelo verwees Jani door naar het ROZ. Vanaf 2014 bereidde zij zich voor op de start. Mariël Analbers was betrokken als ondernemersadviseur. “Ik begeleidde haar bij het schrijven van haar ondernemingsplan. Daarnaast adviseerde ik over het in beeld brengen van de haalbaarheid van haar bedrijfsidee en het marktonderzoek. Jani vond een geschikte locatie en kon haar plan afronden. Ze deed een beroep op de Bbz-regeling om onder meer enkele noodzakelijke investeringen te kunnen financieren. Ook na de start bleef ik in beeld. Jani is een ondernemende vrouw en heeft met haar bedrijf laten zien zelfstandig te zijn. Ze staat altijd open voor nieuwe ontwikkelingen in het kappersvak. Ze was bereid om haar plannen bij te stellen en haar assortiment als kapster uit te breiden met onder andere visagie, epileren en permanente make-up. Ze is een succesvolle creatieve ondernemer met passie voor het vak”, aldus Mariël.

Jani is enthousiast over de ondersteuning door ROZ. “Ik ben altijd goed geholpen en heb nog regelmatig contact met mijn adviseur Mariël. Ze is betrokken en komt af en toe langs in de salon voor een kop koffie en om te kijken hoe het gaat. Nu 2,5 jaar later kan ik nog steeds met mijn vragen bij haar terecht”. Met haar bedrijf gaat het goed sinds de start. Jani is erg druk en de klanten zijn positief over haar. Dat zie je ook terug in de uitstekende recensies op haar Facebookpagina. “Ik heb een grote klantenkring opgebouwd in een korte tijd. Daar ben ik trots op. In de toekomst hoop ik een nog grotere salon te kopen, zodat ik nog iets verder kan groeien”, sluit Jani af.

Tip van Jani: “Blijf hard werken en zorg ervoor dat je altijd klantvriendelijk blijft!”