partner in ondernemen
Deel deze pagina:

30 okt
2018

Tom Kikkert met inspirerende sessie identiteitsmarketing tijdens Ondernemerscafé Berkelland

Ruim 50 ondernemers en zzp’ers waren maandagavond 29 oktober aanwezig in het gemeentehuis van Berkelland in Borculo voor het Ondernemerscafé, georganiseerd door ROZ, gemeente Berkelland en Platform BV Berkelland.

Onze manager Ellen Lansink en wethouder Gerjan Teselink verzorgden de opening. Collega Sharon Leuveld praatte de ondernemers bij over wat ROZ voor hen kan betekenen.

Tom Kikkert, specialist op het gebied van identiteitsmarketing, reist het hele land door om met ondernemers, merken en gemeenten in gesprek te gaan over het belang van een sterke identiteit voor een bedrijf. Aan de hand van inspirerende filmpjes van grote merken vertelde hij over de rol van consumentengedrag. “Je brein werkt op twee manieren; het ene deel is emotie/intuïtie (waarom) en het andere deel is rationeel (hoe/wat). Als ondernemer zou je moeten proberen om je klant via de emotionele kant te bereiken, dan gaat hij vanzelf via het rationele deel beargumenteren waarom hij juist voor jou kiest”. Vooral het lokale voorbeeld van kledingwinkel De Jongens in Hoogeveen sprak aan en gaf de ondernemers inspiratie hoe zij hun identiteit kunnen bepalen en hoe een andere manier van denken betekenis kan geven aan het bedrijf.

Bert Breukers ging daar op door in zijn sessie ‘Succesvol klanten werven’. Veel ondernemers zijn niet als salestijger in de wieg gelegd, maar er zijn verschillende manieren, kanalen en middelen die u kunnen helpen om uw product of dienst te verkopen. Bert gaf de ondernemers concrete tips mee. Eén van de voorbeelden: “Veel ondernemers richten zich alleen op nieuwe klanten, maar vergeet je bestaande klanten niet. Wellicht hebben zij wel behoefte aan een nieuw of ander product of dienst van je. Benader je bestaande klanten daarom eens, geef aandacht en service. Zorg ervoor dat zij jouw ambassadeurs worden!”, aldus Bert.

Hij sloot af met een netwerkoefening om de ondernemers kennis te laten maken met elkaar. De meeste ondernemers bleven nog lang netwerken. De organisatie kijkt terug op een geslaagde avond.