partner in ondernemen
Deel deze pagina:

07 mrt
2017

Veel ondernemers geïnteresseerd in strategische innovatie

Tegenwoordig hoort, ziet en leest u overal over ‘innovatie’. Maar wat is het en wat kan het voor ondernemers betekenen? Dat maakten ROZ en Duchateau Business Empowerment maandagavond 6 maart duidelijk tijdens de masterclass Strategische Innovatie in Ondernemerscentrum H164 in Hengelo. Een kleine 20 ondernemers namen deel aan de masterclass en waren nieuwsgierig naar hoe zij kunnen innoveren binnen hun bedrijf.

Innoveren is soms een ‘must’, bijvoorbeeld vanwege dalende omzet, veranderende klantvraag of technologische veranderingen. Ondernemers willen hierop wel reageren, maar hoe pak je dat aan en waar begin je? Innoveren kun je leren, werd duidelijk in de masterclass.

Strategische innovatie, ook wel businessmodel innovatie, wordt steeds belangrijker om te kunnen blijven concurreren in een veranderende markt. Strategisch innoveren betekent nieuwe klantwaarde creëren door op een andere manier te kijken naar uw omgeving. Maar wat houdt strategische innovatie nu precies in? Wat zijn de signalen om ermee te beginnen en hoe pak je dat aan? In deze masterclass kregen ondernemers hier inzicht in en gingen zij aan de slag met strategische innovatie aan de hand van een casus of de eigen situatie.