partner in ondernemen
Deel deze pagina:

19 nov
2014

Winnaar Startersprijs 2014: Merk Waardige Marketing

Dinsdagavond 18 november 2014 vond de uitreiking van de Startersprijs 2014, voor ondernemers gestart in 2013, plaats in het Stadhuis in Hengelo. Om iets voor half 10 klonk er een bescheiden ‘yes’ uit de monden van Bart Cornelisse en Niels Bergsma van Merk Waardige Marketing; de trotse winnaars van 2014. Merk Waardige Marketing is gevestigd in Ondernemerscentrum H164. ROZ feliciteert huurders Bart en Niels met de prijs!

De presentatie van de uitreiking lag wederom in handen van Fedde Zwanenburg, voorzitter van de jury. Hij liet weten dat alle aanmeldingen dit jaar van uitzonderlijk niveau waren.
Merk Waardige Marketing van Niels Bergsma en Bart Cornelisse valt in de eerste plaats op door zijn merkwaardige naam. Tot nu toe is het belangrijkste product van dit marketingbureau het product KassaBonDeals. Het concept is even simpel als verbluffend. De achterzijde van kassabonnen van supermarkten wordt bedrukt met leuke deals van ondernemers uit de omgeving. Het concept heeft voor veel partijen onmiskenbare voordelen. De supermarkt ontvangt gratis kassarollen. De consumenten profiteren van leuke aanbiedingen of kortingen elders in hun dorp of stad. Adverteerders bereiken nieuwe klanten, vergroten hun naamsbekendheid en hun omzet tegen de relatief zeer lage kosten van enkele honderden euro’s per maand. De jury is positief over hoe de ondernemers de moeilijkheden in de beginfase hebben opgelost en heeft sympathie voor het feit dat het bedrijf ook oog heeft voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en bijdraagt aan vermindering van papier gebruik. Voor de jury scoorde dit bedrijf hoog op de punten uitgangssituatie, bedrijfsfilosofie en toekomstbeeld, financieel perspectief, keuze vestigingsplek en sociaal economische meerwaarde voor Hengelo, presentatie en interne administratie en organisatie. En is daarom volgens de jury de terechte winnaar. “We spraken vandaag met de andere genomineerden en de moed zakte ons enigszins in de schoenen, omdat de bedrijfsideeën van de andere twee ook erg goed en van deze tijd zijn. We willen de andere genomineerden dan ook enorm bedanken voor hun deelname, want dat geeft onze prijs extra glans, aldus Niels en Bart.

_JBF8914 - 3
Bart Cornelisse (Merk Waardige Marketing), Anita Kollen (Lekker thuis oud worden), Jeroen Boerkamp (winnaar 2013), Roy Roelofs (Autosociaal), Niels Bergsma (Merk Waardige Marketing), Mariska ten Heuw (wethouder gemeente Hengelo), Fedde Zwanenburg (voorzitter jury) (foto: Jaap Baart)

Het beeld behorend bij de Startersprijs werd overgedragen door de winnaar van vorig jaar, Jeroen Boerkamp van Technisch Werk Twente. Mariska ten Heuw, wethouder Economische Zaken en gastvrouw van de avond, reikte de waardecheque van 3000 euro uit. De beide andere genomineerden ontvingen elk een cheque van 1000 euro. Ook voor deze bedrijven was alom waardering.
De jury constateerde dat Autosociaal van Roy Roelofs op een innovatieve manier aan de wens naar klantenbinding bij autobedrijven voldoet. Daarvoor is de app met zijn uitbreidingsmogelijkheden een krachtig middel. Bij Anita Kollen van Lekker thuis oud worden, was de jury vooral gecharmeerd van de menselijke en vraaggeoriënteerde aanpak. Dit bedrijf stapt op het juiste moment in de markt. Eén aanspreekpunt dat deskundig ontzorgt valt goed bij de doelgroep.